Tuesday, September 4, 2012

Kitap Ozeti 1.Kisim/ Brain Rules for Baby


Hamile oldugum ogrendigim gunden beri Amazon'dan Hamilelik, bebek bakimi, cocuk gelisimi uzerine bir cok kitap aldim. Arkadaslarim da sagolsun bana okuduklar kitaplari hediye ettiler.
Son zamanlardaki favorim Brain Rules For Baby. Mutlu ve akilli bir cocuk yetistirmek icin ailelere dusen gorevleri cok guzel anlatan bir kitap. Ilgilenenler icin kitabin ozetini onumuzdeki gunlerde post edicem.

Iste en begendigim ve faydasini gorecegime inandigim bilgiler;

- Annenin bebegi ile konusmasi, dil ogretici DVD ve kasetlerden cok daha fazla faydali. Bebekle konusurken kelime haznesini genisletmek adina cok cesitli kelimeleri cumle icinde kullanmalisiniz.

- Bir karton kutu tahmin ettiginizden cok daha teknolojik ve zihin gelistirici bir oyuncaktir. Cocugunuza pahali oyuncaklar almaniza gerek yok.

- Cocugunuza devamli cok zeki olduklarini soylemek dogru bir sey degil. Bunu duymaya alisan cocuklar ileride zor ve stresli problemlerle daha az ugrasmak isterler.

Sinavinda basarili olan bir cocuga asagidaki takdir ifadelerinden hangisi kullanilmali dersiniz?
Yanlis cumle kalibi : " Aferim benim akilli ogluma, cok zekidir benim oglum."
Dogru cumle kalibi : " Aferim, bu notu almak icin cok calistigini biliyorum ve bu yuzden seninle gurur duyuyorum"

- Sosyallik, arkadas sahibi olmak en buyuk mutluluk kaynaklarindan biridir ( yetiskinler icin de gecerli) cocuklarinizin arkadas edinmesine yardimci olun.

- Erken yaslarda muzikle tanisan ve en az bir muzik aleti calmayi ogrenen cocuklarin beyinsel gelisimi cok daha hizli ilerler.

No comments:

Post a Comment