Thursday, August 30, 2012

Caliskan anne ve baba

Bu aralar kari koca pek bir caliskan ogrenci modundayiz sormayin. Palo Alto Medical Foundation'da bebek bekleyen ciftler icin sunulan derslerden 3 tanesini bu hafta bitirdik.

- Doguma hazirlik dersleri en uzun olan dersti. Herbiri 3 saat olan 3 seanslik derslerden en sonuncusuna gidemedik ama diger ilk 2 dersten sonra da dogum ve hastahane yontemleri, kullanilan ilaclar, sezeryan, dogum sonrasi beklenmesi gerekenler, vs...hakkinda baya bilgi sahibi olduk.

- Benim en cok hosuma giden ders breastfeedding ( yani anne sutu vermeyi dusunenler icin bebek emzirme yontemleri) adli ders oldu. Bu dersin hocasi digerlerine gore cok daha iyiydi.

Ilk defa anne olanlarin bir cogu bebegi ilk defa emzirmede zorluklarla karsilasabiliyorlarmis. Bu derste bebegi en dogru sekilde, annenin sut kaynagini azaltmadan nasil emzirebilecegini, bebegi tutus yontemlerini vs...ogrendik.

- Son dersimizi dun aldik CPR ve ilk yardim taktikleri uzerine. Farkinda olmadan derse 40 dk gec gitmisiz. Meger benim 6:30 da zannettigim ders saat 6:00 da baslamis. Neyse cok da uzulmedim cunku dun cok yorgundum ve o geri kalan 1.5 saat bile cok uzun geldi bana. Bu dersin hocasi da bir garipti zaten, pek begenmedik o yuzden. Zaten Tugrul'da ben de eli yanan veya kesilen cocuga neler yapilmasi gerekir, ne zaman 911 aranir, ne zaman hastaneye gidilir biliyorduk. Tek ilginc ve daha once bilmedigim bir konu ise acil durumlarda bebege nasil cpr ( kalp masaji ve suni tenefus) yapildigi idi.

En tombul bebegi biz almisiz, bebege kundak yapmaya calisirken bizim tombul bebek uc karislik kundak ortusune sigmadi tabi :)
Iste tombul bebegin yatarken ki hali...
Tugrul' a en cok benzeyen model /oyuncak bebek buydu. Mavi gozleri yine biraz suphe cekiyor tabi ama diger model bebeklerin bir cogu ya kizdi, ya zenci ya da daha da sarisindi. Biz bu tombul bebegi bulunca cok benimsedik, bagrimiza basip altini temizleyip kundak yaptik :)

No comments:

Post a Comment