Wednesday, July 31, 2013

Turkiye Tatili icin Valiz Hazirliklari

Ozan'imiz ile ilk Turkiye yolculuguna hazirlanmaya basladik. Temmuz sonu ucup Eylul ortasi donmeyi planladigimiz 6 haftalik bir TR macerasi bekliyor Ozan ve annesini. Anneannemiz California'ya yanimiza geldigi icin TR'ye giderken bize ucakta eslik edicek cok sukur. Babamiz da Agustos sonuna dogru bize katilcak. 3 hafta ayri kalicak Ozan babasindan ama artik bol bol Skype ile gorusmeler yapariz.

Son 2-3 gundur okuyorum devamli internette arkadaslarimin bloglarini, forumlari, vs...Bebekli uzun yolculuklarda nelere dikkat etmeli, yanimiza neler almali seklinde. Hatta Youtube videolari bile izledim gecen aksam sirf bebekli aile icin valiz toplama teknigi uzerine :)


Asagidaki videoda anne ivir zivir bir cok seyi ziplock posetlerine koymus. Naylon poset veya fermuarli canta kullanirdim bugune dek, ziplock kullanmak hic aklima gelmedi ama cok mantikli bence. Hem icindekileri gorebilirsin hem de duzenli saklayabilirsin cantada.

 
 
Yanimizda goturcegimiz valiz sayisi;
 
 
Ben ( anne) = 1 check in (23 kg) + 1 carry on ( 12 kg) + 1 el cantasi
Ozan ( bebis) = 1 check in ( 10 kg) + 1 el cantasi ( oyuncak vs. cantasi) 
 
Ozan icin de 1 tane 12 kglik carry on hakki var ama iki tane carry on yanimizda cok yuk olur diye 1 taneye sigmaya caliscaz simdilik. Anneannenin de valizleri var ama onlari hic karistirmayalim simdi.
 
Cantalarimiza neler koyduk peki?
 
Ozan'in CheckIn valizi ( 10 kg max)
 
- kutu icinde baby krakers ( krakerler kirilmasin diye kutularinda goturuyorum, TR'de bu markayi bulamayabiliriz diye, zaten krakerler cok hafif, sadece yer kapliyor o yuzden buyuk canta + az agirlik sinirlamasi icin ideal bir esya.)
- oglen uykusunu rahat yapsin diye karartici ( orda ozellikler yazlikta filan lazim olur diye goturuyorum cunku cok isikta rahat uykuya dalamaz bizimki, evimizde odasinda kullaniyoruz cok memnunum)
- deniz bezi + 2 mayo
- yazlik ayakkabi
- Tshirt, atlet
-short, pantalon
-sapka
-gunes kremi
-bebek icin sinek kovucu krem
-anneannenin evinde kullanmak icin guvenlik bantlari, mobilya ve merdiven koseleri icin.
 
 
Ozan'in El Valizi ( kendisi tasiycakmis gibi el valizi yaziyorum bir de :) )
 
-minik oyuncaklar 3-4 tane aliyorum( yeni aldim ki sasirsin, daha cok ilgi gostersin diye) Buyuk oyuncak tasimayi tavsiye etmiyorlar cok yer kaplamasin diye ama cok da minik oyuncak kaybolup gider. Top gibi yuvarlak oyuncaklar da yuvarlanip gidiyor kayboluyormus)
-parmak kuklalari
- minik kitaplar ( sesli kitap goturmuyoruz etrafimizdakileri rahatsiz etmeyelim diye)
- yapiskan Bant ( ucaktaki dergileri parcalayip uzerine kagitlar yapistirip oyun yapsin, oyalansin diye)
- zip lock icinde acil durum ilaclari ( first aid kit, siringa icinde hazir Tylenol bebek agri kesicisi, dis agrisi icin agriyi azaltici jel ( Orajel)
- zip lock icinde 2-3 tane tupte mama, su sisesi ve kraker ( mamalarin cogunu carry-on cantada tutarim sanirim, kalkistan sonra alirim gerektikce, ilk 1-2 saat gerekicek kadarini yanimizdaki el valizine koyarim.)
- anti-bacterial wipes ( ucakta hastalik kapma risklerini azaltmak adina koltuk kenarlarini, acilan masayi, pencere ve cami guzelce silmek lazim)
- el silme mendilleri
- bebek bezi ve temizleme mendilleri, pisik kremi, sampuan ve jolesi
 
 
 
Ozan'a ucak icin 2 tane yeni ufak oyuncak aldim sevdigim bir marka olan PlanToys'dan. Bir de Amazon'dan uyurken kullandigi mavi lovey'sine cok benzeyen bir lovey daha aldim. Hem yedek olur hem de ucakta yanina alir diye, belki de uykuyu cagristiri da rahat uykuya dalar ucakta. Gorucez bakalim...

 
 
 
Benim CheckIn cantam ( 23 kg max)
 
-ipad ve telefon sarji
-mayo, gunes elbisesi
- terlik, ayakkabi
-bluz, tshir, hirka
-pantalon, short
-makyaj cantasi
-temizleme urunleri
-aksesuarlar
-ic camasiri, gecelik veya pajama
-multi-vitaminler
-ilac cantasi ( Tylenol agri kesici, melatonin, bogaz agrisi icin Cepacol)
-sesli monitor ( anneannenin evinde Ozan'i uyurken duymak icin)
- sac duzlestiricisi
-fotograf makinam ve sarj aleti ( 2 yedek SD kart)
 
Benim El Valizim
 
-kimlikler, pasaport, ucak biletleri
-ipad, cep telefonu
- ucakta icmek icin airborne ( hastalik icin tedbir) ve agri kesici
- dergi ( eminim cok vaktim olucaktir bebekle :) )
- hirka, corap
- ucak icin travel kit
 
 
Carry On ( 12 kg max)
Buraya ucaga bindigimizde ilk etapta cok fazla lazim olmayacak ama ucakta ilerleyen saatlerde ihtiyac duyacagimiz seyleri koyucaz. Ozellikler ilk 1 saat icerisinde bekleme ve kalkis esnasinda ayaga kalkip, carry on valizi bulmak, acmak, kapamak cok kolay olmaz cunku.
 
- battaniye
- yer ortusu
- mini oturak ( mama yedirmek, kitap okumak icin)
- Ergo baby ( olur da ayakta uyutmam gerekirse ergo babyde tasiyarak uyuturum artik, kucagimda uyumayabilir diye korkuyorum)
-uyku vakti icin battaniye pijamasi
- 2 yedek kiyafet, corap, kapsonlu hirka ( hem benim icin hem Ozan icin)
- Ozan'in mamalari
 
 
Hadi bakalim bize kolay gelsin, bakalim San Francisco- Istanbul arasi bu uzun yolculuk Ozan'imizla nasil gecicek?
 
 



No comments:

Post a Comment