Saturday, July 6, 2013

Carmel, Monterey Gezisi

Temmuz ayinin 4'unde 4th of July ABD'nin bagimsizlik bayrami olarak kutlanir. Bu milli bayram tatilinde Tugrul'un da bir hafta boyunca shut down ( zorunlu tatil) kullanmasi gerektigi icin ailecek kisa bir tatil yapma karari aldik.

Temmuz 2 Sali gecesi bir gece kalmali Carmel gezisi yapma fikri herkesin hosuna gidince ben hemen oteli ayarladim. Carmel Country Inn'den 2 odali bir suit oda ayarladim. Gidince gordum ki bekledigimden daha ufak ve karanlik bir suitmis ama neyse ki bir gece kaliyorduk. Ozan'li tatilimizi en son o 3.5 aylikken Hawaii'de yaptigimizdan oturu simdi 9.5 aylik olmus minik yaramazla bizi nelerin bekleyecegini bilmemenin tedirginligiyle ikinci geceyi rezerve etme cesaretini gosterememistik. Gerek de yokmus zaten... Bir gece Carmel'de kalip ertesi sabah Monterey'i gezerek evimize donmek bize yetti de artti bile.

Ilk gun Carmel'e gitmek uzere yola ciktigimizda yola cikis saatini Ozan'in ogle uykusu zamanina denk getirdik ki yaklasik 1 saat 45 dk surecek olan araba yolculugunda cok fazla mizirdanmasin, yol cabuk bitsin diye. Yola ciktiktan 10 dk sonra Ozan'cik uykuya daldi ve otele vardigimiz zaman uyandi. Tugrul ve ben arabanin on koltuklarinda zaman cabuk gecsin diye zeka oyunlari ile kafa yorarken ( iki muhendis kari kocanin kum saatli zeka oyununu cozmesi 1.5 saat aldi, yaslaniyor muyuz ne) anneanne de arkada Ozan'la beraber oturuyordu. Otel'e varip yerlestikten sonra yuruyerek downtown Carmel'e gittik. Orda kisa bir yuruyus, kahve molasi ardin da Ozan biraz daha kestirsin diye araba ile 17 Mile Drive turu yaptik hava kararana kadar. Ghost Tree, Spanish Bay ve The Lone Cypress noktalarinda durup diger gezi noktalarini bu seferlik pas gectik kisitli zamandan oturu. Aksam 6:30 civari favori mekanimiz olan Casanova Restaurant'da aksam yemegi icin odamiza ugrayip ustumuzu degistirdik ve yemege gittik. Kirmizi saraplarimizin yanina enfes Fransiz yemekleri siparis verdik, Ozan da bos durmadi biraz bizim yemeklerimizden biraz kendi krakerlerinden yiyerek karnini doyurdu. Yemek esnasinda etraftaki masalara laf atarak romantik yemeklerini yiyen ciftlerin ilgisini cekip arkadaslik kurmayi da basardi minik kerata.

Guzel bir aksam yemegi ile sonlandirdigimiz Carmelde ki ilk gecemizin ertesi sabahi Scenic Tour ( manzarali araba turu) yaparak okyanus kenarindan Carmel'in enfes manzarali evlerinin onunden araba ile gectik, parlayan gunesin altinda denizde ziplayan yunuslar bile gorduk :) cok harika bir manzara vardi. Ozancik yine uykuya daldigi icin Monterey'e dogru yola cikmanin vakti gelmisti. Monterey'e vardigimizda Ozan hala ogle uykusunda oldugundan dolayi anneannesi arabada onu beklerken Tugrul ve ben de uzun zamandir basbasa kalmanin sevinciyle romantik bir yuruyuse ciktik. Ufakligin uyanmasi ile beraber Yelp'deki yorumlari ilgimizi ceken Schooner's Bar Restaurant'da deniz mahsullu guzel bir oglen yemegi yaptik. Tatli olarak da Cannery Raw'da ki Ghirardelli'de dondurma yedik. Biz deniz manzarasina karsi dondurma yerken onumuzdeki plajda kumda ve denizde oynayan cocuklari gorup cok heyecanlanan Ozan'cigi yerinde tutamadik, apar topar dondurmamizi yiyip kumlara indik. Ozan'in simdi keyfi tam yerine gelmisti :)

Bu guzel gezi hepimize cok iyi bir degisikli olmustu...