Thursday, May 23, 2013

Kati Mamalarla Ilgili

Daha once videosunu koymustum blogumuza, Ozan 5 aylikken anne sutune ilave olarak kati mamaya gecis yapmisti. ( tekrar izlemek isteyenler icin iste burda). Baslangic olarak gunde bir kez ve baya sulu olacak sekilde whole wheat cereal, avacado puresi gibi besinlerle basladigimiz mamaya gecis planini sonraki haftalarda elma, armut, havuc, tatli patates puresi gibi besin maddeleri ile devam ettirdik. Simdi ise gunde 3 ogun kati yemek yiyor.



Gunluk beslenme programimiz az cok su sekilde;

6:30am Anne sutu ile gune merhaba ( zaman zaman 5:30'da bile uyandigi oluyor)

8:00 babasi ile kahvalti masasinda atistirmaca ( karnini doyurmak amacli degil ama maksat bizimle oturup biseylerin tadina baksin)

9:30 once biraz anne sutu ile acligi yatistirdiktan sonra yaklasik 6-7 oz meyva puresi ( icine tarcin da ekleyince daha cok seviyor)

11:00 am ogle uykusu ( duruma gore 40 dk ile 1.5 saat arasinda degisiyor)

1:00 pm anne sutu

3:00 pm mama zamani ( 4-5 oz kadar)

4:30 pm aksamuzeri sekerlemesi ( 30 dk civari)

5:00 pm anne sutu

6:30 aksam yemegi ( aksam sebze puresi ya da sebze corbasi veriyorum, bazen icine et veya tavuk da ilave ediyorum)

7:30-8:00pm yatak vakti



Su anda 8 aylik olan Ozan'in bu zamana kadar neler yedigini dusunuyordum da gecenlerde blogumda paylasip unutmamak istedim.



- whole wheat cereal ( anne sutu ile)

- avacado ( anne sutu ile karistirdim ilk haftalar, artik su ilave ediyorum, ya da diger meyvelerle karistiriyorum. Cok tatli meyvalarin seker oranini dengelemek icin avacado kullaniyorum. Mesela elma, armut puresi gibi sekerli meyvelerle guzel gidiyor avacado)

- pure olarak yedikleri elma, armut, havuc, tatli patates, patates, patlican, kereviz, yogurt, pirasa, brokoli, karnibahar, nohut, ispanak ( hatta kuru sogani ve sarimsagi da cok seviyor yemeklerde, tat geliyor sebze puresine tabi)

- kup seklinde ya da minik parcalar halinde kesilmis olarak ise mango, karpuz,domates, cilek, kuru fasulye, peynir, zeytin, yumurta, ananas...

- tavuk ve kirmizi eti ufak parcalar halinde de sebzelerin icinde pure edilmis olarak da haftada 2 kere kullaniyorum. ( 7 aylikken ete basladik). Evde kofte yemegi varsa onu da ya pure haline getirip sebze mamasina katiyorum ( koftenin baharatin kokusu yemegin tadini guzellestirdigi icin cok hosuna gidiyor) ya da kofteyi minik parcalar halinde elimizle yediriyoruz.

- 7.5 aylikken ilk baligini yedi ( kilcik riski az olan somon baligini tercih ettik, omega 3 bakimindan da kuvvetli bir balik)

- 8 aylikken yumurta sarisina basladik. Simdi haftada 2-3 kere sabahlari 1 yumurta sarisi veriyoruz sabah babasi ile atistirma yaparken.



Onun disinda bizim evde ya da misafirlikte yedigimiz yedirmesi kolay yemeklerden de cekinmeden yediriyorum. Mesela 6.5 - 7 aylikken mercimek koftesi, kisir gibi yumusak bulgurlu yemeklerden yemeye basladi. Dun ilk defa evdeki zeytinyagli pirasadan tadina baktirdim, cok hosuna gitti.



Sanirim isin sirri baharat ve sogan sarimsak kullanmakta Ozan Bey oyle seviyor. Kimyon, sarimsak, karabiber hatta kirmizi pul biber dahi olsa yemegi daha bir istahli yiyor Beyefendi. Yandik yandik desenize, zaten babasini zor besliyorduk, bir taneydi iki oldular :)














No comments:

Post a Comment