Sunday, July 29, 2012

Empati : Iyi bir es, iyi bir anne olmak icin



Daha once hamilelik geciren arkadaslar bilirler ki östrojen ve progesteron gibi hamilelik hormonlari duygusal dalgalanmalarin artmasina sebep olabiliyor. Bir terazi burcu kadini olarak gel de beni dusunun bir de :)
Sebepsiz yere sinirli oldugum, en ufak seylerden dolayi kocacigima patladigim, kavga cikardigim gunler bir elin parmaklariyla sayilacak kadar az olsa da hic olmadi diyemiyecegim. Bunun bilince oldugum icin de ozellikle hamileligimin son aylarinda empati yetenegimi hem esim, hem de bebegimiz uzerine nasil kullanabilecegime dair okuyup arastirmaya basladim. Ogrenirken esim Tugrul'a da ogretiyorum tabi. :)


Hamilelik sonrasi yasanabilcek zorluklara karsi iliskilerini guclu tutmak isteyen ciftlerin yapmalari gereken en onemli seylerden biri empati ogrenmek ve onu uygulamak. Kendini karsindaki insanin yerine koyarak empati ile iliski kuran evli ciftler hamilelik donemi esnasinda ve dogum sonrasinda problemlerini cok daha kolay atlatabiliyorlarmis. Anne ve babanin yapacagi bu hazirlik ev icerisindeki gerginlik huzursuzluk gibi problemleri de azaltacagi icin de mutlu ve daha zeki bir cocuk yetistirebilmek icin de cok onemli bir yatirim olucaktir. Gergin ve tartismali bir aile ortami icerisine getirilen yeni dogmus bebeklerin gelismekte olan beyin ve sinir sistemleri mutlu ve huzurlu bir aile ortami icinde yetisen bebeklere gore geri kalirmis. (ref:www.brainrules.net/references)

Bunlari ogrendikten sonra kocacikla daha cok gurur duydum.
- Bana mutfak islerinde ozellikle sofrayi toplama, bulasiklari kaldirma, camasirlari yikama, yemek hazirlama kisimlarinda yardimci oldugu icin,
-Benim yorgun veya is yapmakta isteksiz oldugum gunleri ben soylemeden anladigi icin,
-Gereksiz yere kizgin oldugum gunlerde problemin onunla ilgili degil de hormonlarimla ilgili oldugunu anlayip beni guldurmeye veya sakinlestirmeye calistigi icin ( herzaman basarili olamasan da denemen de yeter..)  :)

Kocacim; ben de bu degerli bilgiler sayesinde bu haftasonu senin 10 tane erkek arkasinla beraber Mexico sahillerinde cok sevgili Hakan arkadasimizin bachelor partisinde guzel vakit geciriyor olmani tahmin ettigimden cok daha olumlu hislerle karsilayabiliyorum ve senin icin mutlu oluyorum. Zaten bu aksam dondugunde yine sonu cok is bekliyor olacak kocacim o yuzden umarim dinlenmis olarak donersin :)
Bebis ve ben sana opucukler gonderiyoruz...




1 comment:

  1. Afferin tugrul'aaa Cancun'u haketmis :)
    Cok onemli ve hassas konu zeynep'cim, insallah dogumdan sonra da boyle devam eder tugrul'un performansi. Cunku bebis insana gercekten kaosla yasamayi ogrenmesi gerektigini defalarca hatirlatiyor...hele o ilk ay, hersey her yerde...iki acemi saga sola kosusturuyor... birbirine girmek, bagiris cagiris icin super elverisli bir ortam - insallah siz de bizim gibi az tahribatli kurtarirsiniz :)

    ReplyDelete