Thursday, January 23, 2014

Muzun Faydalari







Muzun faydalarina dair cok guzel bilgiler edindim gecenlerde. Potasyum ve B vitamini icin cok guzel bir kaynak olan muz mutluluk hormonu olan serotonin salgisinin uretiminde, beyni ve karar mekanizmasini guclendirmede, kalbi ve tansiyonu korumada, stres ve bazi kanser turlerinden korumada faydali bir meyve cesidiymis.

Ozan da zaten bunlarin hepsini bildigi icin katilara gectiginden beri en cok muzu severek yiyor. Oyle cok seviyor ki aksam yemeginde hicbirsey yemedigi zamanlarda muz yediriyoruz karni ac yatmasin diye. Yine muz kullanarak yaptigimiz 2 tane favori yemegimiz ise;


1- Muzlu krep puflari

Kahvaltida yapiyorum bunu. Minik kesilmis muz parcalarini muffin pisirme tepsisine koyduktan sonra icine yumurta, un, sut karisimini dokup blueberry parcalari ile susluyorum. 375 F derece firinda 10 dk pismesi yeterli. Hem Ozan hem babasi bayilarak yiyorlar. ( Bunun domatesli, peynirli omlet versiyonunu da yapiyorum, o da cok guzel oluyor)







2- Muzlu Smoothie

Muz, mango, sut, kefir, yogur, bal, kakao, tarcin karisimi ile yaptigim bu smoothie gecelerimizin vazgecilmez bir parcasi. Sikma tuplerine koyuyorum, huplete huplete iciyor ordan Ozan.







No comments:

Post a Comment