Sunday, January 29, 2012

PoppySeed'e Merhaba Derken

9 Ocak 2012 Pazartesi isten yorgun bir sekilde geldigimde icimdeki tarif edilmez mutlulugun biraz sonra hazirlayacagim kizarmis wahoo baligi ve bol yesillikli limonlu salatadan kaynaklandigini zannediyordum. Yemek hazirliklarini halledip de yatak odasina uzerime degistirmeye gittigimde banyoda ufak bir surprizle karsilastim. Ilk cocugumuza hamileydim!:) Acayip bir mutluluk ve heyecan sardi tum vucudumu. Ilk soku atlattiktan sonra ise kocacigin da 10 dakika sonra isten gelip bu buyuk haberi almasi ile duygulu anlar yasamaya basladik. :) 



Kocacikla biraz zaman gecirip buyuk surprizin sokunu atlattiktan sonra gecikmeli de olsa mutfaga aksam yemegimizi yemege cekildik. Hamilelik uzerine son 2-3 aydir kitaplar okuyup kendimizi hazirlamaya basladigimizdan dolayi hamilelik esnasinda mercury orani yuksek olan baliklarin tuketilmemesi gerektigini ikimiz de cok iyi biliyorduk. Acliktan miden kaziniyordu ve esimin tabaginda duran wahoo cok guzel kokular sariyordu. Balik ve ben birbirimize ask dolu bakislar atarken kocacik da o esnada elinde Ipad ile " dur askim sakin yeme, internette arastiriyorum!" diye bana uyarilarda bulunuyordu.  Internet arastirmalarinin sonucu; " wahoo mercury orani yuksek baliklar arasinda ve hamile kadinlarda tuketimi tavsiye edilmiyor." Ohh noooo!!! diye haykirdim icimden, hamile oldugumu ogrendigim ilk gun ac kalmistim. Ben de bol domatesli yesillikli salataya ekmek bandira bandira yedim aksam yemegi olarak. 

Aksamin geri kalanini ise "acaba test dogru muydu?, baska nelere dikkat etmem gerekiyordu, eeee simdi kime soyliycez?" seklinde soru isaretleri ile gecirdik. Butun gece uyuyamadim heyecandan, sabah ilk kalktigimda ailemi aramak ve haberi onlarla paylasmak istedim ama acele etmek dogru olmayabilirdi. Daha oncesinden hamilelik konusunda deneyimleri olan bir kac arkadasimiz bize tecrubelerini aktarirken hamileligin saglikli bir sekilde ilerledigini ve 8.haftada yapilcak kalp atisini gosteren ultrason muayenesinden once aileleri heyecanlandirmanin pek dogru sonuclar yaratmayacagini hatirlatti. Kocacik da ben de poppyseedin gelisiminde ilk 3 ay icerisinde cikabilecek problemler sonucunda kendimizi toparlayabilirdik ama ailelerimizi once heyecanlandirip da sonradan onlari hayalkirikligina ugratmak herkes icin isleri cok daha zorlastiracakti.

Ertesi gun icin planlarimi hazirdi; 
 -Eczaneye ugrayip Omega 3 supplement alindi ( 2-3 aydir zaten prenatal supplement aliyordum) 
- PCP doktorumu arayim Palo Alto Medical Foundation'da kan testi icin aksama randevu aldim. 
- Jinekolog doktorumu arayip ilk randevumu aldim. ( Amerika'da genelde 8 haftalik olmadan yani bebegin kalp atislarinin anlasilacagi buyukluge gelmeden randevu vermiyorlar hamile kadinlara ama benim doktorum 6. haftamda kabul edebilecegini soyledi, yuppiii!!!) 













No comments:

Post a Comment